Online Marketing: Zichtbaarheid in een digitale wereld
4 februari 2025
Online marketing: Zichtbaarheid in een digitale wereld
De workshop van NHL Stenden marketingdocent Dirk van Klinken over online marketing bood een frisse kijk op hoe bedrijven zich beter kunnen profileren op digitale platformen. Er werd afgetrapt met de geschiedenis van online marketing en eindigde met de huidige stand van zaken. Een waardevol inzicht was dat je tegenwoordig bijna genoodzaakt bent om betaalde advertenties te gebruiken als je de markt goed wilt betreden.
Enkele handige tips uit deze workshop waren:
- Stel scherp wat je doel is voordat je begint met een marketingactie, hierdoor kan je relevante KPI’s (Key Performance Indicators) makkelijker meten, en zien wat je hebt bereikt met de actie
- Maak de doelgroep duidelijk voor jezelf. Hoe gerichter je een marketingactie kan maken, hoe meer resultaat je zal behalen. Vraag jezelf dus goed af, wie kopen mijn producten of diensten.
- Zorg dat je voor jouw doelgroep het juiste kanaal of de kanalen kiest, probeer eerst een algemene actie op alle kanalen die je gebruikt, en kijk welke het effectiefst is. Ga daarna met de gekozen kanalen verder.